Εκτύπωση

Ενδοσχολική βία Δ' τάξη

Posted in ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ

Τάξη: Δ΄2

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 1

(Χρόνος: 2 διδακτικές ώρες)

Διάβασε τα παρακάτω μικρά σενάρια περιστατικών μεταξύ μαθητών και διαχώρισέ τα σε τυχαία περιστατικά και σε περιστατικά εκφοβισμού και σχολικής βίας:

Μικρά σενάρια

1. Ο Γιώργος και ο Σπύρος παίζουν ποδόσφαιρο. Ο Γιώργος κλοτσά την μπάλα πολύ δυνατά, χτυπάει στο δοκάρι

και μετά η μπάλα πέφτει με δύναμη στο κεφάλι του Μάριου.

Η άποψή μου:    Τυχαίο περιστατικό.

 

2. Ο Μπάμπης καθημερινά περιμένει τον Αναστάση  έξω από το σχολείο, τον ακολουθεί έως το σπίτι, τον βρίζει

 και τον τρομοκρατεί.

Η άποψή μου:  Περιστατικό εκφοβισμού. Ο θύτης είναι θρασύδειλος και ασκεί λεκτική βία.

 

3. Η Ελένη κυνηγάει τον Αντώνη με μια αράχνη την οποία έβαλε σε ένα δοχείο. Δεν αντιλαμβάνεται ότι ο Αντώ-

νης  φοβάται.

Η άποψή μου:  Περιστατικό εκφοβισμού. Η Ελένη είναι απερίσκεπτη και τρομοκρατεί τον Αντώνη με την

 συγκεκριμένη ενέργειά της.

 

4. Η Άννα πολύ συχνά κάθεται πίσω από τη Μαίρη και της ρίχνει χαρτάκια γιατί της αρέσει να βλέπει τη Μαίρη να

ενοχλείται.

Η άποψή μου:  Περιστατικό εκφοβισμού. Η Άννα είναι χαιρέκακη καθώς ευχαριστιέται να ασκεί  βία στη Μαίρη.

 

5. Η Μαρία και η Λουκία δεν άφησαν τη Στέλλα να παίξει σήμερα μαζί τους γιατί έπαιξε με κάποιο άλλο παιδί

 χθες  το απόγευμα.

Η άποψή μου:  Περιστατικό εκφοβισμού. Η Μαρία και η Λουκία φέρονται εκδικητικά στη Στέλλα αποκλείοντάς

 την από την παρέα και  τιμωρώντας την μ ΄ αυτόν τον τρόπο επειδή έπαιξε με άλλο παιδί. Η συμπεριφορά τους

 μπορεί να κριθεί και ως εκβιαστική.

 

6. Η Ζωή δε συμπαθεί καθόλου την Ελένη και της πέταξε την τσάντα στην οροφή του σχολείου. Επίσης την απειλεί

 ότι αν το πει σε οποιονδήποτε, θα το αναφέρει στον αδερφό της και θα τη δείρει.

Η άποψή μου:  Περιστατικό εκφοβισμού. Η  Ζωή ασκεί βία πετώντας την τσάντα της  Ελένης. Επίσης  την απειλεί

 και με σωματική βία.

 

7. Ο Νίκος δανείστηκε το μολύβι της Δέσποινας, αλλά το έχασε.

Η άποψή μου:   Τυχαίο περιστατικό.

 

 

 

Τάξη: Δ΄2

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 2

 (Χρόνος: 2 διδακτικές ώρες )

Διαβάστε την παρακάτω ιστορία και αφού διεξαχθεί συζήτηση με τους συμμαθητές σας ,με βάση τις ερωτήσεις που ακολουθούν, ζωγραφίστε κάτι σχετικό μ ΄ αυτήν. Κάθε μαθητής παρουσιάζει τη δική του ζωγραφιά στους συμμαθητές του:

Ιστορία

«Ο Βαγγέλης είναι ένα νέο παιδί στην τάξη που ακόμα δεν έχει φίλους. Είναι ήσυχο, ντροπαλό και συμπαθητικό παιδί. Θέλει να κάνει φίλους, αλλά μερικά παιδιά τον κοροϊδεύουν και δεν του μιλούν. Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος δεν τον δέχονται να παίξει μαζί τους. Επίσης, όταν τον συναντούν στο διάδρομο του σχολείου, τον απειλούν ότι θα του πάρουν την τσάντα και τα πράγματά του. Αυτό τον στενοχωρεί πολύ, γι? αυτό και όταν τους βλέπει, τους αποφεύγει. Μερικές φορές η καρδιά του χτυπάει πολύ γρήγορα, επειδή φοβάται ότι θα του κάνουν κακό. Θα μπορούσε να το πει στους δασκάλους του ή στους γονείς του, αλλά αυτός θέλει να βρει μόνος του μια λύση».

Ερωτήσεις:

1. Πώς νιώθει ο Βαγγέλης;

2. Τι σκέφτεται για τον εαυτό του;

3. Έχει αλλάξει η συμπεριφορά του;

4. Τι μπορεί να σκέφτεται για τα παιδιά που τον εκφοβίζουν;

5. Γιατί νομίζει ότι τα άλλα παιδιά τον πειράζουν;

6. Φταίει αυτός;

7. Έχει φίλους στο σχολείο που μπορούν να τον βοηθήσουν;

8. Έχει ζητήσει βοήθεια από συμμαθητές;

9. Το έχει αναφέρει στους δασκάλους του;

10. Με ποιο τρόπο θα μπορούσε να αντιμετωπίσει αυτά τα παιδιά;

 

Ώρα για ζωγραφική:( Μας ενδιαφέρουν τα χαρακτηριστικά, οι αντιδράσεις, οι σκέψεις  και τα συναισθήματα τόσο του θύτη και του θύματος, όσο και των παρατηρητών)

 

 

Τάξη: Δ΄2

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 3

(Χρόνος: 2 διδακτικές ώρες)

Με βάση τα όσα συζητήσαμε έως τώρα για τη συμπεριφορά όσων εμπλέκονται σε περιστατικά ενδοσχολικής βίας (θύτης, θύμα και παρατηρητής)  προσπαθήστε να καταγράψετε στον παρακάτω πίνακα τα ιδιαίτερα στοιχεία του χαρακτήρα τους:

(Τα συνολικά αποτελέσματα καταγράφονται σε μεγάλο χαρτόνι το οποίο κολλάμε στον τοίχο της τάξης ως ομαδική εργασία).

 

             ΘΥΤΗΣ

Εγωιστής

Χαιρέκακος

Θρασύδειλος

Εκδικητικός

Άπονος

Απερίσκεπτος

Άπληστος

Εκβιαστής

Ψεύτης

Υπερόπτης

Αντιδραστικός

 

                ΘΥΜΑ

Ήσυχος

Ντροπαλός

Απαισιόδοξος

Φοβισμένος

Εσωστρεφής

Αντικοινωνικός

Ανασφαλής

Αγχώδης

Ηττοπαθής

Με χαμηλή αυτοεκτίμηση

        ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΣ

Διστακτικός ή

Θαρραλέος

Αναποφάσιστος ή

Αποφασιστικός

Δίκαιος ή

Άδικος

Ενεργός ή

Αδιάφορος

Σιωπηλός ή

Τολμηρός