Εκτύπωση

Οι μαθητές της Ε΄ και Στ΄ ταξης πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στον «Ελληνικό κόσμο», στο Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού.

Posted in ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ

 

Στις 16 Οκτωβρίου, οι μαθητές της Ε΄ και Στ΄ ταξης πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στον «Ελληνικό κόσμο», στο Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού.

 

Συμμετείχαν σε δύο εκπαιδευτικά προγράμματα, με τίτλους αντίστοιχα: «Βυζάντιο, άνθρωποι και επικοινωνία» (Ε΄τάξη) και «Ξένοι περιηγητές στην προεπαναστατική Ελλάδα» (Στ΄τάξη).

 

Το πρόγραμμα που αναφερόταν στο Βυζάντιο, βοήθησε τα παιδιά να εμπεδώσουν τις γνώσεις τους σχετικά με τη βυζαντινή αυτοκρατορία και να τις εμπλουτίσουν. Συνειδητοποίησαν πως το Βυζάντιο αποτελούσε σημαντικό επικοινωνιακό κόμβο. Η ανάπτυξη του πολιτισμού βασίστηκε σε ένα καλά δομημένο σύστημα επικοινωνίας, ανταλλαγής και κίνησης ανθρώπων. Οι μαθητές, μέσα από ποικίλες δραστηριότητες, ήρθαν σε επαφή με τους τρόπους, τις δυνατότητες, αλλά και τους περιορισμούς της επικοινωνίας στον πολυδιάστατο βυζαντινό χώρο.

 

Στο πρόγραμμα που συμμετείχαν τα παιδιά της Στ? τάξης έγινε ανάλυση στις «έννοιες κλειδιά» - περιηγητής και προεπαναστατική περίοδος. Οι μαθητές με συμμετοχικό τρόπο ανέλυσαν, συνέθεσαν και διάβασαν κείμενα κατά ομάδες που αφορούσαν την καθημερινότητα , τα ήθη και τα έθιμα, την πολιτική ζωή της εποχής εκείνης. Έμαθαν την αιτία που ξένοι περιηγητές ήρθαν στον τόπο μας ως θαυμαστές του αρχαίου ελληνικού πνεύματος για να μελετήσουν τα δείγματα του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού και να βιώσουν τις συνθήκες ζωής των υπόδουλων Ελλήνων την εποχή της Τουρκοκρατίας.

 

Περιέγραψαν εικόνες και άντλησαν πληροφορίες για την εποχή σε διαφορετικά επίπεδα. Χωρίστηκαν σε ομάδες και έκαναν δραματοποίηση των όσων είδαν. Έγραψαν δικά τους κείμενα και τα παρουσίασαν στις υπόλοιπες ομάδες.

 

Οι μαθητές και των δύο τάξεων ενθουσιάστηκαν με την προβολή, που έγινε στην «Κιβωτό», όπου εκεί παρακολούθησαν τρισδιάστατα μια ολοκληρωμένη περιήγηση στον ιερό χώρο της αρχαίας Ολυμπίας το 2ο αιώνα π.Χ. Μνημεία και ιερά κτίρια ζωντάνεψαν, δίνοντας τη δυνατότητα στους μαθητές να γίνουν «κοινωνοί» των αγωνισμάτων και των τελετουργιών των Ολυμπιακών Aγώνων και να γνωρίσουν την ιστορία της πόλης: Ο ναός του Δία, υπόδειγμα δωρικού περίπτερου ναού με θαυμαστό γλυπτό διάκοσμο, το Ηραίο, το παλαιότερο μνημειακό οικοδόμημα του ιερού, αφιερωμένο στη θεά Ήρα, το Γυμνάσιο, που χρησίμευε για την προπόνηση των ακοντιστών, των δισκοβόλων και των δρομέων, η Παλαίστρα, όπου προπονούνταν οι παλαιστές, οι άλτες και οι πυγμάχοι, το Λεωνιδαίο, χώρος διαμονής των επίσημων επισκεπτών, το Βουλευτήριο, όπου αθλητές, συγγενείς και κριτές έδιναν όρκο ότι θα τηρήσουν τους κανόνες των Αγώνων, το Στάδιο, όπου τελούνταν τα περισσότερα αγωνίσματα, οι Θησαυροί διάφορων πόλεων, όπου φυλάσσονταν πολύτιμα αφιερώματα, και το Φιλιππείο, που αφιερώθηκε από το Φίλιππο Β', το βασιλιά της Μακεδονίας, μετά τη νίκη του στη μάχη της Χαιρώνειας το 338 π.Χ.. Παρακολούθησαν τα αγωνίσματα του πένταθλου και εντόπισαν τις διαφορές με τον τρόπο που διεξάγονται αυτά στη σύγχρονη εποχή. Είδαν την τελετή επιβράβευσης και απονομής επάθλων στους αθλητές (κότινος- στεφάνι ελιάς).

 

Σίγουρα ήταν μια ευχάριστη εμπειρία και εποικοδομητική για τους μαθητές που ανακάλυψαν με διαλογικό και βιωματικό τρόπο γνώση και πληροφόρηση.